podnikový systém Helios Orange

Helios Orange - podnikový informačný systém

  • Viac ako 5 000 inštalacií v Slovenskej a Českej republike
  • Integrácia s MS Office – MS Word, MS Excel, MS Outlook
  • Priaznivý pomer cena/výkon
  • Víťazstvo v súťaži ERP Czech: "Najlepší IS pre stredne veľké firmy"
     

 

Viac informácií

 

Faktúracia a pošta - moduly programu Helios Orange

Modul Fakturácia slúži na vystavenie faktúr v hlavnej aj cudzej mene a vzájomných zápočtov. Vystavenie súvisiacich dokladov (napr. v sklade) možno zjednodušiť a zrýchliť prevodom položiek (či celých dokladov). Jednoducho sa generujú dobropisy, realizačné doklady aj vzájomné zápočty z pohľadávok a záväzkov. Evidencia pošty umožňuje viesť elektronickú knihu došlej a odoslanej pošty vrátane faktúr s možnosťou evidencie pohybov došlej pošty.

Vyhodnotenie faktúr - modul programu Helios Orange

Faktúry prijaté

  • Evidencia faktúr prijatých – kniha prijatých faktúr.
  • Obstaranie faktúr textovo alebo pomocou jednotlivých položiek služieb či tovaru.
  • Vystavenie faktúry v ľubovoľnej cudzej mene.
  • Evidencia faktúry (príp. jej položiek) na strediská, zákazky, nákladové okruhy, zamestnancov či vozidlá.
  • Tlač sprievodky ku faktúram.
  • Možnosť automatického vystavenia príjemok v module riadenia stavu zásob z prijatej faktúry.
  • Vystavenie platobných príkazov domácich aj zahraničných.
  • Zobrazenie nadväzujúcich dokladov k faktúre prijatej.
  • Väzba na Intrastat – generovanie mesačného hlásenia.
  • Automatické zaúčtovanie došlých faktúr do účtovného programu pomocou kódov účtovania.
  • Nastavenie vnútorných prístupových práv v programe (ochrana pred neoprávneným prístupom).
  • Možnosť nadviazania súvisiacich dokumentov k faktúre prijatej.

Pošta

  • Prehľadné rozdelenie pošty do ľubovoľného počtu jednotlivých schránok.
  • Evidencia odoslanej a došlej pošty.
  • Evidencia došlých faktúr vrátane nadväzujúcej informácie o ich presunoch.
  • Evidencia pohybov pošty.
  • Tlač prehľadu došlej a odoslanej pošty.

Skontá

  • Skontá rozširujú funkcionalitu vydaných a prijatých faktúr. Umožňujú definovať a účtovať finančné zľavy, ak je faktúra uhradená ešte pred dátumom splatnosti. Ku každej faktúre si môžete nadefinovať ľubovoľné skonto alebo kombináciu viacerých skont.
  • Skontá možno vytvárať a meniť len do toho obdobia, dokedy nie je faktúra zrealizovaná. Možno ich zadávať výhradne pre faktúry, v prípade dobropisov nie je možné skonto zadať.
  • Predpisy skonta pre faktúry sa potom uplatňujú pri generovaní platobných príkazov, pokladničných dokladov, vzájomných zápočtov a tiež pri nadviazaní bankových výpisov. Pri tvorbe týchto dokladov sa ponúka čiastka znížená o aktuálne skonto, pokiaľ sa nájde.
  • V prehľade úhrad k aktuálnemu dokladu sa okrem úhrady vygeneruje aj riadok s reálnou čiastkou skonta.
  • Možnosť nastavenia konštanty ovplyvňuje, ako sa zráta dátum, dokedy skonto platí. V prípade, že je zvolený Dátum splatnosti, počet dní sa odráta (ide tak o počet dní pred splatnosťou), v ostatných prípadoch sa počet dní priráta.
  • K dispozícii je možnosť Skonto k faktúre vydanej založiť ručne, alebo je možné vygenerovať skontá podľa pripravených predpisov k organizácii.
  • Automatické účtovanie riadkov skonta na faktúre prebieha s účtovaním samotnej faktúry.

Faktúry vydané

  • Evidencia faktúr vydaných – kniha vydaných faktúr.
  • Jednoduché nastavenie konštantných údajov (označenie tovaru, formulár faktúry a pod.).
  • Tvorba a údržba pomocných číselníkov (dokladov, kontácií, PSČ a pod.) využívaných v module Fakturácie.
  • Individuálne termíny splatnosti pre jednotlivé organizácie.
  • Využitie cenotvorby z modulu Obchod.
  • Možnosť fakturácie buď textovo, alebo pomocou cenníkov služieb či tovaru.
  • Vystavenie faktúry v ľubovoľnej cudzej mene.
  • Evidencia faktúry (príp. jej položiek) na strediská, zákazky, nákladové okruhy, zamestnancov či vozidlá.
  • Jednoduchá fakturácia s možnosťou využitia (prevodu) už vytvorených skladových dokladov.
  • Tvorba zálohových a vyúčtovacích faktúr vrátane daňových dokladov o prijatej platbe.
  • Jednoduché generovanie dobropisov.
  • Možnosť automatického vystavenia výdajok – dodacích listov v skladových zásobách.
  • Možnosť zobrazenia nákladových cien.
  • Väzba na Intrastat –generovanie mesačného hlásenia.
  • Využitie modulu Zádržného vrátane automatizovaného zaúčtovania dokladov (v prípade potreby zadržania platieb).
  • Tlač vydaných faktúr.
  • Možnosť tvorby vlastných užívateľských zostáv.
  • Automatické zaúčtovanie vystavených faktúr do modulu Ekonomika pomocou kódov účtovania.
  • Nastavenie vnútorných prístupových práv v programe (ochrana pred neoprávneným prístupom).
  • Možnosť nadviazania súvisiacich dokumentov k faktúre vydanej.

Zádržné

  • Zádržné je rozšírením modulu Fakturácia a pošta, ktoré pri faktúrach umožňuje evidenciu zádržného, uvoľňovanie zádržného a účtovanie o zádržnom.
  • Vzorový príklad: Medzi odberateľom a dodávateľom je v stavebnej zmluve definované tzv. zádržné 10%, ktoré odberateľ zaplatí až v okamihu splnenia podmienok stanovených v zmluve (napr. kolaudácia, splnenie podmienok garancie). Táto čiastka je vyčíslená na dodávateľskej faktúre. Zádržné sa následne uvoľňuje v dvoch častiach (5% + 5%). Konkrétna dodávateľská faktúra je 1 000 000 + DPH 19%, zádržné 10% je 100 000, uvoľňuje sa 2 x 50 000 €.

Vzájomné zápočty

  • Jednoduché vystavenie vzájomných zápočtov z obchodných vzťahov.
  • Evidencia odsúhlasení vzájomného zápočtu.
  • Tlač vzájomného zápočtu.
  • Automatické zaúčtovanie vzájomných zápočtov.

Ďalšie informácie o programe Helios Orange

Záujíma vás ako môžete využiť účtovný program Helios Orange vo vašej firme? Máte záujem o bezplatnú prezentáciu?
Ozvite sa, vyplňte formulár nižšie.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.